Outback en krokodillen

16 juni 2010 - Darwin, Australië

Hee allemaal,

Dit is alweer mijn laatste blog vanuit Australie! De tijd is echt onwijs snel gegaan en ik kan me haast niet voorstellen dat ik vanmiddag al weer in het vliegtuig naar Bali zit.

Na Airlie Beach hadden we nog een week de tijd om naar Cairns te rijden. Onze eerste stop was in Paluma national park. Daar mooie watervallen bewonderd en een wandeling door het regenwoud gemaakt. Daarna doorgereden naar Mission Beach. Veel palmbomen langs het strand, mét kokosnoten! Die moeten we natuurlijk wel even kraken! Dus Tess aan de slag, na even ploeteren hebben we dan wel lekker kokosmelk. J ‘s Avonds daar in de buurt op een camping gestaan en lekkere pannenkoeken gebakken. De volgende dag naar de Atherton Tablelands gereden, een mooi natuurpark. Ook weer veel watervallen bewonderd en naar een wijnboerderij met mangowijn geweest, lekker! ‘s Avonds in een klein dorpje gekampeerd en de plaatselijke kroeg onveilig gemaakt ;)

Op de laatste dag dat we de campervan hadden zijn we naar Cape Tribulation gereden, een van de noordelijkste stukken van Australie waar je zonder 4WD kan komen. Het regenwoud komt daar helemaal tot aan het strand, heel bijzonder. We moesten erheen met een soort veerpont, eigenlijk meer een vlot met touwen.. Door de mooie natuur gereden over slinger weggetjes. Bij Cape Tribulation gelunched en een wandeling gemaakt. Aan het eind van de middag naar Port Douglas gereden. Gezellig havenstadje net boven Cairns.

De dag erna dus de campervan ingeleverd in Cairns. Eerst een hostel opgezocht waar we onze spullen gedropt hebben. Heel relaxed hostel met een tuin met palmbomen, hangmatten en een zwembad! J ‘s Avonds hebben we ons verwend met de Sex and the City film, heerlijk! De rest van de dagen in Cairns rustig aan gedaan, lekker uit eten geweest en relaxed in de hangmat.

Vorige week zijn we vanuit Cairns naar Alice Springs gevlogen. Daar hebben we de 3-daagse Rock Tour gedaan. We werden al om 6 uur ‘s ochtends bij het hostel opgehaald en zijn naar de Kings Canyon gereden. Daar een wandeling van 3 uur gemaakt, heel mooi om daar tussen alle rode rotsen en canyon te lopen. We waren met een groep van 20 gezellige mensen en een gids, Sarah, die veel kon vertellen over de plekken waar we waren en de aboriginal verhalen erbij. De eerste avond hebben we in de middle of nowere onder de sterren geslapen. Eerst hout gesprokkeld voor het kampvuur. Vuurtje gebouwd en daar op gekookt. De rest van de avond met een biertje bij het kampvuur doorgebracht en daarna in de swags naar de sterren kijken. Swags zijn een soort slaapzakken met een matje erin waar je met je eigen slaapzak in moet. Lekker warm! Het was ‘s nachts onwijs koud (4 graden), maar in de slaapzak was het opzich wel prima. Het moment van opstaan (half 6!) was alleen wat minder.. De tweede dag naar Kata Tjuta gereden, bergen vlakbij Ayers rock. Is op de zelfde manier als Ayers rock ontstaan, maar bestaat meer uit ronde, losse vormen. Ook weer heel mooi en indrukwekkend! ‘s Middags naar een aboriginal culture centrum geweest om meer over de aboriginals te weten te komen. Ook een korte wandeling gemaakt aan de voet van de Uluru (Ayers rock) waarbij Sarah veel Aborignal verhalen vertelde. ‘s Avonds de zonsondergang van bij de Uluru bekeken. Het was jammergenoeg bewolkt (en koud), dus er was weinig van de zonsondergang te zien.. ‘s Avonds op een camping overnacht (warme douches!), maar wel weer in de swags onder de sterren. Weer een gezellig kampvuur gemaakt en marsmallows geroosterd. J De volgende ochtend vroeg op voor de zonsopgang. Het was nog steeds onwijs koud, dus met slaapzakken omgeslagen zitten kijken, mooi gezicht! Daarna om de Uluru gewandeld, mooie wandeling. Er zitten heel veel gaten en grotten in de berg, had ik niet verwacht! Na de wandeling terug naar Alice Springs gereden. Onderweg nog gestopt bij een Camel farm, waar Tes en ik een kamelenritje gemaakt hebben, super grappig! Die beesten zijn nog best hoog en hobbelig! ;) De tour gezellig afgesloten in een kroeg in Alice met een etentje en bier.

Zaterdag zijn we naar Darwin gevlogen. Heerlijk die warmte! Het is hier 30 graden en ook ‘s avonds is het nog lekker warm. Sorry als ik jullie nu een beetje jalours maak.. ;) Inmiddels is het wk begonnen, en hier wordt het gelukkig in veel kroegen uitgezonden. Het tijdverschil is wel n beetje irritant, de laatste wedstrijd wordt nu om 4 uur ‘s nachts uitgezonden. Zaterdag naar een leuk wk feestje geweest waar veel mensen zich uitgeleeft hadden met bodypaint. Zondag van het mooie weer genoten en aan het eind van de middag naar de Mindil Beach Market. Gezellige markt met veel sieraden kraampjes en eettentjes. Mooie zonsondergang gekeken aan het strand, met een garnalen coctail en spiesjes van krokodillen en kamelenvlees. De kameel was lekker mals en zacht, de krokodil een beetje taai. Zondag nacht was de wedstrijd van Australie tegen Duitsland, konden we natuurlijk niet overslaan! Was gezellig druk en veel uitgedoste Duitsers. Helaas heeft Australie verloren, wat de meeste Australiers niet echt vrolijk maakte. De Duiters daarentegen.. Maandag was de wedstrijd van Nederland, dus op jacht naar orjanje spullen! ‘s Avonds volledig in oranje (bijna.. ;)) de wedstrijd met een groep Nederlanders bekeken. Gezellige sfeer!

Dinsdag hebben we een tour naar het Litchfield National Park gedaan. ‘s Ochtends een krokodillentocht, was super cool! De krokodillen werden naar de boot gelokt met vlees. Dat werd dan hoog in de lucht gehouden, zodat de krokodillen uit het water springen. Wel een beetje eng, grote beesten dicht bij de boot. Wel echt een vet gezicht! Daarna naar het national park gereden waar we verschillende watervallen bezocht hebben. Bij twee konden we ook zwemmen, heerlijk! ‘s Avonds de met een groep van de tour gegeten en een goed feestje gebouwd op onze laatste avond in Australie!

Vanmiddag vliegen we dus al naar Bali, we komen daar rond 9 uur vanavond aan. Heb er zin in om weer naar een ander land te gaan en ben heel benieuwd naar de cultuur en de mensen daar. Mijn volgende blog zal dus vanuit Bali komen. Hopelijk kijken ze daar ook voetbal, want we moeten Nederland natuurlijk wel blijven volgen! De voetbalgekte is in Nederland vast al losgebarsten, veel plezier daar!!

Liefs, Mariska

PS: nieuwe foto's!!

1. Zyrhea:
    Hai meid,

klinkt allemaal weer super en de foto's zijn ook geweldig!!! goede reis en heel veel plezier in Indonesie!!! Liefs
  2. Sarah:
    He Maris,

Een reisgids die Sarah heet, wat leuk! Dat zou ik ook wel willen zijn hoor! :)
    Leuke foto's, krokodillen, wk-supporters, watervallen, heel divers!

Hier volg ik het voetbal ook, IN de pub op groot scherm :) aleen geen andere Nederlanders, maar ik ben ook voor Engeland hoor ;-)

Geniet van het lekkere eten, het weer, en de mensen in Bali, dat lijkt me ook prachtig daar! Stap je weer in een hele andere wereld.
  3. Marjo:
    16 juni 2010
    He Mariska, Nu alweer in Bali wanneer je dit leest.
    Super leuke foto's, vooral die met een slang om je nek ;)en geweldige belevenissen hoor,
    veel plezier en groetjes
  4. Silvia:
    17 juni 2010
    Jeetje wat zit dit alles er geweldig uit,fijn om te lezen dat alles goed gaat en dat jullie er zo veel plezier in hebben en dan nu Bali WAUW!!!
    Tot de volgende blog,we kijken er naar uit.
  5. Ma:
    17 juni 2010
    Rock Tour is wel een avontuurlijke belevenis geweest en wat een super mooie natuur! We genieten van je stralende foto's! :D
    Fijn dat het nu de hele dag lekker warm is! Mariska veel plezier op BALI!;) Liefs ma