Brisbane, Noosa en Whitsunday Islands

1 juni 2010 - Airlie Beach, Australië

Hee allemaal,

Allereerst bedankt voor al jullie lieve verjaardagstelefoontjes, smsjes en mailtjes! Ik heb echt een super dag gehad, maar daar over later meer. Eerst even verder waar ik gebleven was: Brisbane.

Na Surfers Paradise zijn we naar Brisbane gereden. Hostel gezocht in het centrum van de stad, daar zijn we twee dagen gebleven. Gelijk al weer problemen met de accu van de auto, die weer eens was uitgevallen na 10 minuten de alarmlichten aan te hebben gehad.. Nu toch maar eens het verhuurbedrijf gebeld, die er iemand op af stuurde. Blijkt dat er geen koelwater meer in de accu zat, waardoor hij dus snel uitvalt.. Gelukkig werd er gelijk een nieuwe accu ingezet, fijn! Verder hebben we in Brisbane vooral gewinkeld en de stad bekeken. Moderne stad, maar verder niet heel veel te doen. Vanuit Brisbane naar de Australia zoo gereden. Was echt super tof! Is de dierentuin van Steve Irwin, de krokodillenvanger ;) Dus vooral veel krokodillen, maar ook andere dieren. Toen we binnenkwamen werden net de olifanten gevoerd, we mochten ze stukjes fruit voeren. Die pakten ze zo met hun slurf uit je hand. Daarna show gezien met verschillende dieren, waaronder krokodillen die gevoerd werden, grote tanden! Na de show naar de kangaroo's. Het was een soort parkje waar je doorheen kon lopen en de kangaroo's gewoon kon aaien en eten geven, super cool! 's Middags naar de tijgers. De verzorgers zaten er gewoon naast in het hok, ze knuffelden de tijgers alsof het schootpoesjes waren. Daarna tijd voor het speeluurtje, tijgers renden achter verzorger met stok aan en sprongen in het water, super leuk om te zien. Australie kan je ook niet verlaten zonder op de foto te zijn gegaan met een koala, dus dat hebben we ook gedaan. Die beesten hebben nog best scherpe klauwen! Maar ze zijn wel lief en zacht.. ;)

Na een dagje dierentuin doorgereden naar Noosa, ook weer een surfersdorpje langs de kust. Dit is het noordelijkste surfstrand van Australie, dus hierna kunnen we niet meer surfen.. Helaas waren de dagen dat wij er waren de golven niet echt goed, liever gezegd; er waren geen golven.. Dus dan maar lekker aan het strand liggen! Ook lekker uit eten geweest, bioscoopje gepakt en uit geweest in gezellige club. Dus ook zonder surfen hebben we ons prima vermaakt! :)

Na Noosa verder omhoog gereden langs verschillende dorpjes. Ook langs national park gereden: Eungella national park. Was echt super mooi! Over klein weggetje het bos in, we moesten zelfs door riviertjes rijden. Mooie wandeling gemaakt, waar we onderweg een mooie waterval tegenkwamen. We konden het natuurlijk niet laten om daar een duik in te nemen! Heel idyllisch tussen de palmbomen in het koude bergwater. :) (denk aan de herbal essences reclame ;)) 's Avonds overnacht op natuurcamping, compleet met openlucht douches en een 'swimming pool' in de rivier. Er was ook een spot om platypussen te spotten, soort bevers met lange snavel. Helaas geen gezien, de volgende ochtend weer geprobeerd, toen wel eentje ver weg gezien. 's Ochtends nog even een duik in de pool en daarna op naar Airlie beach!

In Airlie beach moest ik helaas een tandarts opzoeken, het draadje van mn beugel (achter mn tanden) was losgeraakt door het eten van een wortel.. Stom! Gelukkig kon ik gelijk terecht en heeft hij hem weer netjes vastgeplakt! Daarna een Whitsunday Island tour geboekt, waarmee we de volgende dag vertrokken. 's Avonds feesten, want om middernacht was ik jarig! Lekker coctails gedronken, was een geslaagde avond! ;) De volgende ochtend vroeg op om uit te checken uit het hostel en ontbeten aan het strand. Van Tes mooie ketting en oorbellen gehad als verjaardagscadeautje en daarna taartje gegeten, incl. kaarsjes. ;) De rest van de dag beetje gewinkeld en aan het strand gelegen. Vroeg gegeten om daarna naar de boot te vertrekken. We vertrokken om 19.00 met de Anaconda III richting Whitsunday Islands! Ook daar waren ze mn verjaardag niet vergeten, er stond al een taart met 23 kaarsjes klaar en er werd luidkeels 'happy birthday' gezongen. :) De volgende dag werden we wakker bij Whithaven beach, mooi wit zandstrand. Daar werd duikinstructie gegeven, waar ik helaas niet aan mee kan doen omdat duiken met astma schijnbaar gevaarlijk is.. Balen, want had niet gedacht dat ik niet mocht duiken, zeker omdat ik het al eerder had gedaan. Maargoed, dan maar snorkelen! Het snorkelen was echt super mooi, zoveel mooie vissen en gekleurd koraal! We zijn naar verschillende snorkelspots gevaren in het Great Barrier Reef, zo mooi! Tijdens het zeilen lekker in de zon op het dek gelegen. Het was een gezellige boot, 30 gasten en een crew die gezellig gek was. Ook het eten was heerlijk, dus we hebben ons goed laten verwennen! Gisteren zijn we weer teruggekomen en was er nog een afterparty in Airlie beach. Vandaag gaan we weer verder rijden in de richting van Cairns. Zaterdag al weer onze lieve campervan inleveren..

Ik heb inmiddels weer foto's geupload van de afgelopen tijd, enjoy! :)

Liefs, Mariska

1. Julie:
    Hey Maris,
    Wat leuk om je bericht weer te lezen en alsnog van harte gefeliciteerd! (Want sorry.. ik ben daar heel slecht in en was het dus vergeten :()
    Hier in Rotterdam prachtig uitzicht op een brug in de mist haha.. maar gelukkig wordt het hier ook mooi weer! Nou geniet er weer van, xx
  2. Zyrhea:
    hai maris,

ziet er weer erg leuk uit en die waterval van herbal essence klinkt ook zeker niet verkeerd! kwam er toevallig ook nog een tarzan voorbij gezwaaid?;)

veel plezier! xx
  3. Sarah:
    Hoi Maris,

Dat is even wat anders dan Zoo camp ;-)

Ben blij dat die Australiers alles zo goed regelen: accu, beugels!
    Als we elkaar weer zien vieren we onze verjaardagen alsnog!!!
    En indd jammer vh duiken, je hebt toch zo'n brevet gehaald, op de bodem vh riviera bad ;-)
    haha, dit was even iets anders.
    Maar wel goed dat ze zo voorzichtig zijn!

See you soon, Sarah
  4. Ma:
    Prachtige visjes!!!
    Mooie foto's Maris en wat een leuke bikini!
    Veel plezier xxx
  5. Ann Bruin:
    2 juni 2010
    Goh Mariska, wat hebben jullie toch een fantastische trip! Elke update weer spettert het enthousiasme er van af. Dit vergeet je je hele leven niet meer. Blijf genieten, maar dat hoef ik eigenlijk niet te melden...
  6. Gemma:
    7 juni 2010
    Hee Maris,

Leuk om je geweldige avonturen weer te lezen! Die Australiërs hebben alles echt goed geregeld, beugel, accu, top! En wat een leuke onderwaterfoto's trouwens!

Veel plezier nog,

Kus Gem
  7. Eline:
    8 juni 2010
    Heeej Mariska!
    Leuk je blog!
    Zitten jullie ondertussen al bij de ayers rock?
    Hoe bevalt de tour?!
    Al aboriginals gespot?!

Je zou eigenlijk moeten twitteren, haha. Zoveel maken jullie mee op de reis! Je foto's zien er ook weer perfect uit!
    Geniet nog even van Australië en dan op naar het volgende land!

Veel plezier en tot snel!
    xx