Flying Dutchies

5 maart 2010 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Aah, heb gewoon geskydived!! :) Zelfs twee dagen later krijg ik nog een adrenaline rush als ik eraan terug denk! Na lang twijfelen hebben we het er toch op gewaagd en zijn we woensdag de lucht in gegaan. We hebben een tandem skydive gedaan, dus met een begeleider die alles regelt. We zijn vanaf 12.000 ft (ongeveer 3.300 meter), samen met twee andere Nederlanse meisjes. Het duurde ongeveer 25 minuten voor we op de goede hoogte waren, en de zenuwen begonnen al flink te komen.. We zaten allemaal dicht op elkaar in het vliegtuigje, want er ging per persoon ook nog een cameraman mee die alles gefilmd heeft en foto's gemaakt heeft! Wel mooi uitzicht over Lake Taupo! Tessa ging als eerste, eng! Daarna een ander meisje, en toen was ik aan de beurt! Benen buiten het vliegtuig, nog even lachen voor de exitfoto en gaan! Was echt super eng om uit het vliegtuig te vallen, maar eenmaal in de lucht was t echt super cool! De vrije val duurde ongeveer 40 seconden, daarna van t uitzicht genieten in de paracute. En voor ik het wist stond ik alweer op de grond! Er zijn dus foto's van gemaakt, die zal ik binnenkort even uploaden!

Zo, even verder waar ik bij de vorige blog geeindigd was. We zijn afgelopen zaterdag door John en Michele naar Rotarua gebracht. Daar het stadje verkent en 's avonds heb ik Tes mee uiteten genomen als verjaardagscadeautje. Daarna een drankje gedaan in de pub en lekker gedanst in de Lava bar. De volgende dag zijn we naar een Maori dorp geweest, Whakarewarewa. Het dorpje is gebouwd tussen hete waterbronnen en modderpoelen, heel bijzonder om te zien! Ook leuk dat er nog gewoon mensen in het dorpje wonen, en dus niet alleen voor toeristen is nagebouwd. Traditionele Maori dansen gezien, heel leuk en grappig om te zien! 's Avonds heerlijk relaxed in de spa. Er zijn veel hete waterbronnen in deze buurt, ook in het park naast het hostel waren diverse voetenbadjes te vinden! De spa was echt heerlijk, mooi uitzicht over Lake Rotorua en de sterrenhemel en volle maan maakten het plaatje compleet. Maandag heerlijk relaxed aan het meer gelegen en nogven het stadje bekeken. 's Middags de bus naar Taupo gepakt, waar we het begin van de avond aankwamen.

Taupo is een stadje in het midden van het noorder eiland, gelegen aan Lake Taupo. Er is echt super veel te doen, van skydiven tot kano'en op het meer. We zijn dinsdag eerst maar eens de omgeving gaan verkennen. Gewandeld naar de Huka falls, mooie watervallen. De rivier van Lake Taupo tot aan de falls heeft echt super helder water. Mooi blauw en je kan alles zien. Op de terugweg een duik in de rivier genomen bij de hot springs, er komt daar heet water uit de bergen in de rivier. Echt een raar gevoel om half in koud en half in warm water te zwemmen!

De volgende dag was het dan zover: de skydive! Het was eerst nog even afwachten of het door zou gaan, als het te bewolkt is springen ze namelijk niet. Maar in de middag was het een helder blauwe lucht, en konden we ervoor gaan!

Donderdag hebben we de Tongariro crossing gedaan. Een super mooie wandeling door de bergen, waar we 8 uur over gedaan hebben. We werden al  om  5.40 door een busje opgehaald om ons naar de mountains te brengen, dus het was een lange dag.. Rond 8 uur zijn we gestart met de wandeling, beginnend met de devil staircases (dat klinkt idd net zo heftig als dat het is.. ;)), een lange weg omhoog richting mount Doom (oftewel, Mt. Ngauruhoe). Deze berg is het beruchte Mordor in de Lord of the Rings! Dus als Frodo omhoog kan, kunnen wij het ook! ;) Bovenop werden we beloond met super mooi uitzicht over de vulkanische bergen en de helder blauwe kratermeren. We hebben onwijs geluk gehad met het weer, strak blauwe lucht en weinig wind! We waren namelijk voorbereid op het ergste, met alle verhalen over kou en regenstormen. Maar zijn gewoon heerlijk in ons t-shirtje naar boven gelopen en hebben onze kledingvoorraad niet nodig gehad! In de middag voornamelijk naar beneden gelopen, in een heel ander landschap dan de kale rotsen. Veel gras en heide, het laatste stuk in het bos. Vreemd dat het zo snel kan veranderen! Na een uitputtende dag toch nog de kroeg in gegaan voor een drankje met de Nederlandse meisjes die tijdens het skydiven hebben ontmoet. Het was een leuke avond! ;)

Vandaag hebben we een lange busreis van 6 uur richting Wellington gemaakt. We zijn hier nu met Michael en Elizabeth en hun vier kinderen (Ruby, 14jr, Charlotte, 12jr, Phoebe, 10jr en Jack, 7jr). We zijn verwelkomt met een heerlijk diner en een springsessie op de trampoline. We gaan het weekend bij hen doorbrengen, maandag gaan we naar Sarah (achternichtje van Tes), die in het centrum van Wellington woont.

Hoop dat het bij jullie in Nederland allemaal goed gaat! Foto's van de afgelopen dagen volgen trouwens dit weekend. :)

Liefs, Mariska

1. Zyrhea:
    5 maart 2010
    Haai meid, superstoer dat jullie zijn gaan skydiven!! Ik ben trots op jullie;)
    De rest klinkt ook geweldig trouwens en ben benieuwd naar je foto's!

groetjes aan Tess en dikke kus
    Zy
  2. Arjan:
    5 maart 2010
    Hee wat vet dat je geskydived hebt! Ik heb die twee foto's uit je mail al gezien maar ben benieuwd naar de rest!

Hier schijnt de zon ook weer!

xx Arjan
  3. liesbeth:
    5 maart 2010
    he marissie! Hoe gaaf dat je uit een vliegtuig bent gesprongen! Jammer dat NZ echt de andere kant vd wereld is, want door jouw verhalen krijg ik echt zooovel zin om op vakantie te gaan naar zo'n paradijs. WAt zijn jullie trouwens druk zeg, maar superleuk!

Liefs, Lies
  4. Marjo:
    5 maart 2010
    Hoi Mariska, Super dat je geskydived hebt! Lijkt mij ook geweldig, maar ik denk wel dat ze me een trap na moeten geven om het vliegtuig uit te springen! Lijkt mij ook een geweldig mooi land, jammer dat het te ver is om even langs te komen ;)
    groetjes en heel veel plezier,
    Marjo
  5. Silvia:
    Hoi Mariska,
    Nou jullie hebben wel lef hoor!!!
    Nee ik blijf wel op de grond staan heb al hoogtevrees op een stapel kranten bbbbrrr.
    Maar wel geweldig voor jullie dat jullie zo veel in aktie zijn,veel plezier en we kijken uit naar je volgende verhaal,
    groetjes Silvia en fam.
  6. Sarah:
    Lieve Maris,
    Opnieuw een stoer verhaal :)
    Heerlijk lijkt me dat zo boven de aarde!!!
    en die mooie natuur!

Hier heb ik het ook naar mijn zin, Sheffield is een mooie oude stad, ik heb het gelijk erg druk met allerlei taken, :)

Hoe is het met je Engels? Oefen zoveel mogelijk!!!
    kus,
    Sarah
  7. Ann Bruin:
    5 maart 2010
    Hey Mariska! Met heel veel plezier lees ik steeds je superenthousiaste verhalen. Het is allemaal heeeel top wat jullie daar doen en zien. Ook ik zou zo jullie kant op willen gaan. Ga zo door met al dat genieten, hoor! Fijne tijd verder van Ann
  8. Jan Vos:
    5 maart 2010
    heel erg leuk om weer te lezen wat je allemaal doet en meemaakt. alles best hier. skydiven zou ik zo op het eerste gezicht niet doen maar ja als je daar bent en het kan met een buddy HEEL MISSCHIEN.
    have fun and make the most of it.

groeten jan vos
  9. Ma:
    6 maart 2010
    Hoi Mariska,
    Super gaaf, zomaar vliegen in de lucht!:P
    Wat hebben jullie de volgende dag een schitterende wandeling gemaakt,bijzonder mooie natuur! Heel apart, de foto's geven een prachtige indruk!:D
    Veel plezier, kus ma.
  10. Irene:
    13 maart 2010
    Super mooie verhalen, en dat skydiven lijkt me ook echt heel cool! jullie hebben als flying dutchies NL goed vertegenwoordigt :) heel veel plezier verder daar!
    xx Irene