Hamilton

15 februari 2010 - Hamilton, Nieuw-Zeeland

Dag allemaal!

Allereerst wil ik jullie nog even bedanken voor al jullie lieve smsjes, berichtjes en mailtjes!

Even een korte update vanuit Hamilton. We zijn hier donderdagavond aangekomen, we zijn toen verwelkomt met een heerlijke BBQ met een soort bierkip, super lekker! We zijn nu in het huis van Betty-Ann en Peter, ook weer familie van de moeder van Tessa. Zij hebben vier kinderen, waarvan er nu drie thuis zijn: William (25jr), Stephanie (21jr) en Josef (19jr). Marcel (23jr) gaan we later in Australie opzoeken. Donderdag hebben Stephanie en Josef ons meegenomen naar het uitgaansleven van Hamilton, een echte studentenstad. De universiteit is echter nog niet gestart, dus er waren weinig studenten te vinden. Wel meisjes in ultra korte rokjes (Mannen, ik moet jullie teleurstellen, ze waren niet erg sexy.. want de meesten waren namelijk niet de dunste, geen goede combi met een weinig onthullend jurkje!) en dronken mannen. Was een gezellige avond! Vrijdag lekker uitgeslapen en daarna met Stephanie een rondje over de universiteit gemaakt, die aan het eind van de straat is. Zij studeert hier niet (in Dunedin), maar haar ouders werken er wel en die hebben we opgehaald voor de lunch. ‘s Middags met Betty-Ann, Steph en Josef naar de tuinen van Hamilton geweest. Zag er mooi uit, met tuinen uit verschillende culturen. In de Italiaanse tuin was zelfs een bruiloft bezig, leuk om te zien! ‘s Avonds een ecobath genomen: in de tuin hebben zee en bad die verwarmd moet worden met hout. Het water was heerlijk warm en echt heerlijk om onder de sterrenhemel (tussen de wolken door..) een bad te nemen!

Zaterdag zijn we de hele dag met Stephanie en Josef op stap geweest. We zijn eerst langs het Kiwi huis gereden. Kiwi’s zijn vogels die alleen in NZ leven en vooral ‘s nachts. Volgens Steph waren het meer drumsticks on legs.. ;) Daarna doorgereden naar de Waitomo caves, waar we eerst hebben gepicknicked en een bush wandeling hebben gemaakt (waar Steph de autosleutels in een verse koeienvlaai liet vallen!) Daarna het hoogtepunt van de dag: Black water rafting!! Was echt super cool! We zijn de grotten in gegaan, volledig ingepakt en gewapend met een rubberen band. We hadden zo’n helm met n lampje erop, zodat we wat konden zien. We zijn verschillende watervallen afgesprongen, door de grotten gekropen/gelopen en met de banden door het water. Ook waren er glowworms in de grotten, soort larven waarvan de poep licht geeft ;) Super mooi gezicht in de donkere grotten!!

Zondag zijn we met Betty-Ann naar de Bridal veil waterfalls geweest. Mooie waterval midden in het bos, mooi gezicht! Daarna nog even langs het surfersdorpje Raglan gereden, waar een soort autofestival bezig was. Vanmiddag zullen we voor 3 dagen naar Raglan gaan, waar we in een hostel zullen verblijven. We hopen dat de golven goed zijn, want we gaan surfen!! Dus nu weer de tassen inpakken, Raglan here we come! ;)

We hebben trouwens een campervan gereserveerd om het zuidereiland rond te reizen. Was echt een super goede deal, en tis echt veel fijner om een eigen campervan te hebben dan elke keer met de bus te moeten reizen.. (die hier niet zo vaak gaan als in Nederland).

En mam, gefeliciteerd met je verjaardag!! Maak er een mooie dag van! :)

Liefs, Mariska

1. Silvia:
    Hoi Mariska,
    Ik heb zojuist je bericht gelezen,het ziet er goed uit allemaal en zo te lezen heb je het dik naar je zin.Ja en dingen die daar normaal zijn zie je hier nog niet gebeuren zoals dat ecobad,zie je je zelf bij je pa en ma al in de tuin zitten???om te gillen,,,
    Nou meid veel plezier,groetjes Peter,Silvia.
  2. Jan Vos:
    Hoi,

goed idee om een busje te huren heb je veel meer vrijheid in het reizen. O ja gefeliciteerde met je moeder. leuke foto's het gaat allemaal voortvarend (had ook niet anders verwacht). vind het leuk om je berichten te lezen en te zien hoe het zich allemaal ontwikkeld.
    groetjes jan vos

ga zo door
  3. Marjo:
    Hoi,
    Gefeliciteerd met je moeder. Leuk busje zeg, een schatje. Heel veel reisplezier, het is erg leuk om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken,
    groetjes
    Marjo
  4. Ma:
    20 februari 2010
    Kia Ora Mariska,
    Bedankt voor je lieve mailtje, kaart en kado :)wij gaan nu je fles openen en proosten op jullie mooie reis! ;)
    Wat een spannende belevenis in die grotten! p)(deze smile probeer ik even uit)
    Liefs ma
  5. Gemma:
    22 februari 2010
    Hee Maris,

Wat een leuke verhalen en mooie foto's zeg! Die teva's staan je goed, haha ;)

Stort je in het volgende avontuur met het volkswagenbusje, geweldig cool busje trouwens! Kijk uit met linksrijden en de rotondes, haha!

Kijk uit naar je volgende verhaal,

Liefs Gem